נשות הפרובוקציה מגלות: המשטרה אישרה לנו להכניס את ספר התורה

    אבי יעקב 2 Comment on נשות הפרובוקציה מגלות: המשטרה אישרה לנו להכניס את ספר התורה
    12:53
    13.05.24
    אפרת ברזל No Comments on הילד מקרית ספר: אמו של דוידי מיטלמן בשיחה על געגוע שאין לו סוף

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הזעזוע בקרב הציבור מהכנסת ספר התורה לרחבת הכותל נמשך. לאחר שבבוקר התנערה המשטרה מאחריותה להכנסת ספר התורה, כעת מתברר כי מי שאישר את הכנסת ספר התורה לרחבת הכותל, הוא לא אחר ממפקד מרחב דוד במשטרה.

    שערוריה • 'נשות הפרובוקציה' הצליחו להכניס ס"ת לכותל המערבי

    הבוקר אמרה משטרת ישראל בתגובה ל'קול חי' כי "האבטחה בכניסות לכותל היא של חברת אבטחה. המאבטחים קיבלו הנחיות מפורשת על ידינו לפקוח עיניים בעניין. המאבטחים בעצמם לא זכרו לומר מתי הצליחו להכניס את ס"ת לכותל. השוטר שהיה בעמדת הבידוק אין מחובתו לבדוק אלא לעת הצורך אם יש שם אירוע של הפרת סדר או קטטה".

    אולם מעדותן של נשות הפרובוקציה ההזויות מתברר שהמשטרה לא דייקה בדבריה, וזאת בלשון המעטה.

    על פי עדות נשות הפרובוקציה "בסביבות השעה 04:00 בבוקר, הגיע שוטר לסייר בעזרת הנשים. הוא ניגש וביקש מהן לראות מה הן מחזיקות בתוך התיק. לאחר שאמרו והציגו בפניו את ספר התורה שהיה בתיק, הוא ביקש מהן להוציאו מחוץ לכותל. הן סירבו וטענו כי הדבר נוגד את פס"ד סובל משנת 2013 , כשזה לא עזר, נאלצו הנשים להתקשר אל מפקד מרחב דוד במשטרה, אבי ביטון, השוהה בחופשה, על מנת שיתערב וימנע את הוצאת ספר התורה מעזרת הנשים ומהכותל. הוא הורה לסגנו לטפל בכך באופן מיידי, ובתוך שעה קלה הן קיבלו אישור להישאר בכותל יחד עם ספר התורה".

    נשות הפרובוקציה הוסיפו וספרו כי הבוקר, כשהגיעו יתר המתפללות לכותל, מנעו מהן המאבטחים להכניס את השופרות שהביאו עמן לצורך התפילה. הטענה היתה שקיים איסור להכניס שופרות, אולם הן התעקשו שגם להן יאפשרו להכניס את השופרות שהביאו ולא רק לגברים. לאחר עיכוב של כ- 15 דקות, בהתערבות המשטרה, אושרה להן כניסה יחד עם השופרות.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הדבר הזה צריך להיות אך ורק בסמכותה של הרבנות הראשית לישראל, בכלל, ושל רב הכותל בפרט.
      להוציא את הנושא מתחום סמכותם זוהי פגיעה ברבנות הראשית לישראל.